Mam ciotkę która jest stara, zwariowana i wspaniała.
Do każdej swojej aktywności wciąga mnie za uszy i dziwi się, że nie zawsze mam ochotę i czas za nią podążać.
Ale gdy raz pokazała mi stronkę, gdzie gromadzi różne opowiastki - to teraz często tam wchodzę i czytam.
W tym miejscu będę pisał lub wklejał gromadzone przez nią opowieści.
Warto się zastanowić nad ich ukrytym przesłaniem...


wtorek, 16 czerwca 2015

1- Rozpamiętywanie...


Dawno temu, dwóch mnichów szło grząską ścieżką, aż w końcu dotarli do obszarów bardzo bagnistych. Tam spotkali kobietę o wyjątkowej urodzie, która poprosiła ich, aby pomogli jej przedostać się na druga stronę bagniska. Nie wahając się ani chwili, starszy mnich wziął kobietę na plecy i przeniósł ją przez bagno.
Następnie bez słowa mnisi oddalili się w swoją stronę. Wiele godzin później, gdy przygotowywali się do noclegu, młodszy mnich zwrócił się do starszego- "Nie wytrzymam tego dłużej, jestem na Ciebie wściekły! Nie wolno nam przecież patrzeć na kobiety, rozmawiać z nimi, ani tez ich dotykać. Dlaczego ją przeniosłeś?"
Na co starszy mnich odparł "Bracie, ja tę kobietę niosłem zaledwie przez chwilę, pomagając jej. Zostawiłem ją tam na brzegu, już dawno o tym zapomniałem, a Ty ją wciąż nosisz..."
Być może znasz tą historyjkę, ale czy stosujesz ją we własnym życiu? Pomyśl o tym wszystkim co "mielisz" w głowie, rozpamiętujesz i analizujesz w każdą z możliwych stronę. Może już czas zostawić to na brzegu i ruszyć dalej? Może dziś jest właśnie ten dzień?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz